اهمیت ناهار خوردن

اهمیت ناهار خوردن

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 304 | نویسنده : |

چرا ناهار بخوریم؟
ناهار یک وعده غذایی مهم برای همه است. این انرژی و مواد مغذی را فراهم می کند تا بدن و مغز از طریق بعد از ظهر به طور موثر کار کند. یک ناهار بسته بندی شده که در خانه تهیه می شود می تواند یک انتخاب سالم و خوشمزه باشد و به شما امکان کنترل مواد غذایی و مواد موجود را می دهد. ناهار نیز می تواند در رستوران یا غذاخوری خورده شود به شرطی که از قوانین یک رژیم غذایی سالم پیروی کند.

اگر میخواهید ناهار سالم و مقوی بخورید، حتما به سایت غذاپز مراجعه کنید تا شما رو با نحوه طرز پخت و تهیه ناهار های عالی آشنا کند.

بررسی های رژیم غذایی نشان داده است که اکثر افراد باید میزان مصرف چربی اشباع ، نمک و شکر را کاهش دهند و مصرف فیبر غذایی ، میوه ها ، سبزیجات و ماهی های روغنی را افزایش دهند. بسته بندی یک ناهار سالم هر روز راهی عالی برای کمک به شما در رسیدن به این اهداف است و همچنین می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

ناهار مغذی چیست؟
نکته مهم در یک ناهار بسته بندی شده مغذی ، تنوع و به دست آوردن تعادل مناسب غذاها برای تأمین مواد مغذی لازم برای سالم ماندن است.

مصرف روزانه کالری و مواد مغذی ما در وعده های غذایی و میان وعده هایی که در طول روز می خوریم تقسیم می شود. یکی از راه های پخش کالری دریافتی در طول روز ، مصرف 20٪ کل کالری دریافتی در صبحانه ، 30٪ در وعده ناهار ، 30٪ در شام و 20٪ در میان وعده است. کالری که از نوشیدنی مصرف می کنیم نیز در این مقدار گنجانده شده است.

جدول 1 نشان می دهد که تجزیه کالری بیش از حد بیان برای زنان و مردان به نظر می رسد. بیشتر کالری ها باید از غذاهایی باشد که در وعده های غذایی خورده می شود نه از نوشیدنی ها و میان وعده ها.
اگر ناهار را حذف کنید چه اتفاقی می افتد؟
برخی از مردم فکر می کنند می توانند روز را بدون ناهار بیرون بیاورند اما ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. کنار گذاشتن ناهار مانند یک مینی سرعتی است و ممکن است به احساس گرسنگی شدید منجر شود ، به خصوص اگر صبحانه کافی نباشد.

بدن شما برای زنده ماندن تکامل یافته است و اگر خیلی طولانی شوید بدون اینکه غذا بخورید بسیار گرسنه می شوید و تنها چیزی که فکر می کنید غذا و وعده غذایی بعدی شماست. این منجر به بدتر شدن عملکرد شما در محل کار می شود.

اگر غذا نخورده اید ، در مدت چهار تا شش ساعت سوخت انحصاری مغز ، گلوکز ، به خطر می افتد. به این دلیل که گلوکز ذخیره شده در کبد به عنوان گلیکوژن در این دوره زمانی تمام می شود. وقتی گلوکز خون خیلی کم شود ، کبد گلیکوژن را به گلوکز تبدیل کرده و در خون آزاد می کند. اما اگر گلیکوژن آن تخلیه شده باشد ، بدن باید به روش های کم مصرف سوخت روی آورد.

اگر بدون غذا بیش از حد طولانی شوید ، احتمالاً در فرصت بعدی بیش از حد غذا می خورید. این به عنوان "چه اثر جهنمی" شناخته می شود. کنار گذاشتن ناهار شما را جلب می کند و ممکن است تنظیم غذا و وزن را برای شما دشوار کند.

اگر ناهار را هنگام فرار بخورید چه اتفاقی می افتد؟

در ساعت ناهار در هر ایستگاه راه آهن یک صندلی بنشینید و افرادی را می بینید که در حال فرار غذا می خورند. اگر ناهار را هنگام دویدن می خورید ، در بدن شما بین هضم غذا و حرکت عضلات مورد نیاز برای انجام تمرین تعارض ایجاد می کنید. این باعث می شود خون از روده به عضلات پاها و بازوها برود و می تواند منجر به سو foodهاضمه ، درد و نفخ شود زیرا غذای خورده شده به درستی هضم نمی شود.

ناهار را چگونه بخوریم

در صورت امکان حداقل نیم ساعت وقت صرف ناهار در محیطی آرام و استراحت با سایر افراد کنید. این به شما کمک می کند غذا و نوشیدنی مصرف شده را بدون هیچ درد و ناراحتی هضم کنید.




می پسندم نمی پسندم

جمعه 27 ارديبهشت 1400 -17:36 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: